Milan Grygar (ur. 1926) Nestor sztuki czeskiej, zaliczany do panteonu sztuki środkowoeuropejskiej. W swojej twórczości eksploruje relacje miedzy obrazem, dźwiękiem i przestrzenią. Około 1965 roku zaprzestał pracy nad swoim malarstwem abstrakcyjnym i zaczął tworzyć akustyczne rysunki i wydarzenia rysunkowe, w których zapisane dźwięki stanowiły równie ważną część jak elementy wizualne. Prace te określał mianem "partytury", co ciekawe wiele z nich zostało przekazanych do wykonania profesjonalnym muzykom. Jak podkreśla Martin Dostál: "Wiele z tych prac zostało wykonanych na koncertach w Czechach, w Europie oraz w Stanach Zjednoczonych. W tym czasie Milan Grygar był, obok Johna Cage'a, jednym z pionierów w dziedzinie wykorzystania dźwięku w sztuce." W latach 60. i 70. miały miejsce jedne z jego najważniejszych performance'ów, w czasie których pogłębiał i prezentował zależności między dźwiękiem, a sztukami wizualnymi. Odbyły się one w znaczących instytucjach takich miast jak Brno (1968; 1973), Łódź (1974), Praga (1985), Gandawa (1986). Jego prace, rysunki oraz partytury, którym często towarzyszą nagrania muzyczne były prezentowane na licznych wystawach w Czechach oraz poza granicami kraju, m.in. w Drawing Center w Nowym Jorku (2001).
Milan Grygar (born 1926) the Nestor of Czech art, numbers among the pantheon of Central European art. His work is an exploration of the relationships between image, sound and space. Around 1965, he stopped working on abstract painting and began to create acoustic drawings and drawn events in which recorded sounds formed as important a part as the visual elements. He defined these works as 'scores' and an interesting thing about them is that many of them were handed over to professional musicians for performance. As Martin Dostál emphasised, "A great many of these works were performed in concert, not only at home, but also across Europe and the United States. At the time, Milan Grygar, along with John Cage, was one of the pioneers in the field of using sound in art." In the 60s and 70s, one of his major performance art works was forged, a work during which he delved deeper, presenting an interdependence of sound and visual art. The piece was performed in major institutions in cites such as Brno (1968 and 1973), Łódź (1974), Prague (1985) and Gent (1986). His works, drawings and scores, often accompanied by recordings of music, have been shown at countless exhibitions in the Czech Republic and abroad, including a show at the Drawing Center in New York (2001).